SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT
Vecsési Egészségügyi Szolgálat
Tartalomjegyzék. 2
1). A
KÖLTSÉGVETÉSI SZERV ADATAI. 4
1.1 A költségvetési szerv neve: 4
1.2 A költségvetési szerv székhelye: 4
1.3 A költségvetési szerv telephelyei: 4
1.4 NEAK intézményi azonosító: 4
1.5 Törzskönyvi azonosító száma: 4
1.6 Telefon/fax: 4
1.7 E-mail cím: 4
1.8 Weblap cím: 4
1.9 Pecsét leírása és lenyomata: 4
2). AZ
SZMSZ ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEI, HATÁLYA, CÉLJA.. 5
2.1. Az SzMSz jogszabályi háttere: 5
2.1.1. Az államháztartásról rendelkező
jogszabályok: 5
2.1.2. Egyéb ágazati jogszabályok: 5
2.1.3. Önkormányzati határozat 5
2.2. Az SzMSz célja: 5
2.3. Az SzMSz hatálya: 6
2.3.1. Az SzMSz személyi hatálya kiterjed. 6
2.3.2. Az SzMSz területi hatálya kiterjed. 6
2.4. Az SzMSz módosítása,
felülvizsgálata. 6
2.5. Az SzMSz közzététele, a
tájékoztatás szabályai, az SzMSz nyilvánossága. 6
3). AZ
INTÉZMÉNY KÖLTSÉGVETÉSI SZERVKÉNT VALÓ MŰKÖDÉSÉBŐL ADÓDÓ SZABÁLYOZÁS RÉSZLETEZÉSE.. 7
3.1 A költségvetési szerv alapító
szerve: 7
3.2 A költségvetési szerv alapításának
éve: 7
3.3 A költségvetési szerv fenntartója,
az alapítói jogok gyakorlója: 7
3.4 A költségvetési szerv irányító
szerve: 7
3.5 A költségvetési szerv működési
köre: 7
3.6 A költségvetési szerv jogállása: 7
3.7 A költségvetési szerv közfeladata: 7
3.8 A költségvetési szerv besorolása: 7
3.8.1 Tevékenység jellege alapján: 7
3.8.2 Közszolgáltató szerv fajtája: 7
3.8.3 Feladatellátáshoz gyakorolt
funkciói szerint (gazdálkodási jogkör): 7
3.9 A költségvetési szerv típusa: 7
3.10 A költségvetési szerv tevékenységei: 8
3.11 Az alaptevékenység kormányzati
funkciók szerinti besorolása: 8
3.12 Kiegészítő tevékenysége: 8
3.13 Kisegítő tevékenysége: 8
3.14 Vállalkozási tevékenysége, mértéke: 8
3.15 A feladat ellátásához szolgáló
vagyon: 8
3.16 A költségvetési szerv vagyon feletti
rendelkezési joga: 8
3.17 A költségvetési szervnél
foglalkoztatottak jogviszonya: 8
3.18 A költségvetési szerv vezetőjének
kinevezési rendje: 9
3.19 A költségvetési szerv képviseletére
jogosultak: 9
4). AZ
INTÉZMÉNY SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE.. 9
4.1 Magasabb vezetői munkakörök. 9
4.1.1 Igazgató főorvos. 9
4.1.2 Gazdasági igazgató. 9
- az
Önkormányzat Képviselőtestülete által kinevezett magasabb vezető. 9
4.2 Vezetői munkakörök. 9
4.2.1 Orvos igazgató. 9
4.2.2 Intézetvezető asszisztens. 9
4.3 Vezetői értekezlet 9
4.3.1 Állandó résztvevők. 9
4.4 Egészségügyi Szolgálat szervezeti
egységei és ellátott feladatkörök. 10
4.5 Egészségügyi Szolgálat szervezeti
felépítése. 12
5). AZ
INTÉZMÉNY MŰKÖDÉSI RENDJE.. 14
5.1 A szervezeti egységek
engedélyezett létszáma: 14
5.2 Alapellátás. 14
5.3 Járóbeteg szakellátás. 14
5.4 Gazdasági tevékenység. 14
5.5 Belső ellenőrzés. 15
6). AZ
INTÉZMÉNYI KÖZÖSSÉGEK, JOGAIK ÉS KAPCSOLATTARTÁSUK.. 15
6.1 Az igazgató főorvos jogállása,
feladata és felelőssége. 15
6.2 Az orvos igazgató jogállása,
feladata és felelőssége. 16
6.3 A gazdasági igazgató jogállása,
feladata és felelőssége. 17
6.4 Az intézetvezető asszisztens
jogállása, feladata és felelőssége. 18
6.5 A vezető védőnő jogállása,
feladata és felelőssége. 19
6.6 A közvetlen munkatársak jogállása,
feladata és felelőssége: 19
6.7 Munkatársak, alkalmazottak
feladata, kötelessége. 20
6.8 A munkavállaló további
kötelességei: 20
7). LEGITIMÁCIÓS
ZÁRADÉKOK.. 21
Vecsési Egészségügyi Szolgálat
2220 Vecsés, Telepi út 68.
2220 Vecsés, Petőfi tér 1.
2220 Vecsés, Fő út 90-92.
2220 Vecsés, Erzsébet tér 1.
2220 Vecsés, Halmy József tér 1.
2220 Vecsés, Eötvös u. 32.
2220 Vecsés, Dózsa György út 50.
2090
652 522
06-29/551-470, 06-29/551-452
titkarsag@vecsesiszakrendelo.hu
www.vecsesiszakrendelo.hu
Vecsési Egészségügyi Szolgálat
2220 Vecsés, Telepi út 68.
Adószám:
16793136-1-13
Ø
Az
államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény /Áht./
Ø
Az
államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII.31.)
Korm. rendelet /Ávr./
Ø
A
kormányzati funkciók, államháztartási szakfeladatok és szakágazatok osztályozási
rendjéről szóló 15/2019. (XII.17.) NGM rendelet
Ø
A
költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII.31.) Korm.
rendelet (Ber.)
Ø
2020. évi C törvény az egészségügyi szolgálati
jogviszonyról
Ø
528/2020 (XI.28) kormányrendelet az egészségügyi
szolgálati jogviszonyról szóló 2020. évi C törvény végrehajtásáról
Ø
529/2020. (XI.28) kormányrendelet az egyes
kormányrendeletnek az egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló 2020. évi C
törvény végrehajtásához.
Ø
A Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. Törvény (Mt.)
Ø
Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény
Ø
Az ÁNTSZ és a gyógyszerészeti államigazgatási szerv
kijelöléséről szóló 362/2006. (XII.28.) Korm. rendelet
Ø
Az egészségügyi szolgáltatások
Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól
szóló 43/1999.(III.3.) Korm. rendelet
Ø
Az egészségügyi szakellátás
társadalombiztosítási finanszírozásának egyes kérdéseiről szóló 9/1993.(IV.2.)
NM rendelet
Ø
Az iskola egészségügyi ellátásról szóló 26/1997.
(IX.3.) NM rendelet
Ø
A területi védőnői ellátásról szóló 49/2004.(V.21.)
Korm. Rendelet
Ø
Az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény.
Vecsés
Város Önkormányzatának 42/2010. (II.23.) határozata alapján az intézmény
önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
A szervezeti
és működési szabályzat meghatározza az intézmény szervezeti felépítését, az
intézmény működésének belső rendjét, a külső kapcsolatokra vonatkozó
megállapításokat és azokat a rendelkezéseket, amelyeket jogszabály nem utal más
hatáskörbe.
A szervezeti
és működési szabályzatban és az egyéb belső szabályzatokban foglaltak
megismerése és előírásainak betartása az intézmény valamennyi dolgozójára nézve
kötelező. Az SzMSz-ben foglaltak megismerése és megtartása azoknak is
kötelezettsége, akik kapcsolatba kerülnek az intézménnyel, részt vesznek
feladataik megvalósításában, illetve igénybe veszik, használják az intézmény
létesítményeit.
Az SzMSz-ben
foglalt rendelkezések megtartása mindenkinek közös érdeke.
Az intézmény
szervezeti és működési szabályzata belső jogi norma.
Megtartásáért
az intézményben dolgozók fegyelmi felelősséggel tartoznak.
a). az
Egészségügyi Szolgálatot felkereső betegekre, a hozzátartozókra
b). az
intézményben munkát vállaló orvosokra
c). az
intézményvezetőre, az intézményvezetés tagjaira,
d). az
egyéb felsőfokú végzettségűekre, asszisztensekre, technikai személyzetre,
gazdasági ügyintézőkre.
a). az
Egészségügyi Szolgálat épületére
b). a
telephelyekre
Az
SzMSz a fenntartó képviselő-testületének jóváhagyásával, az általa meghatározott
napon lép hatályba és határozatlan időre
szól. Ezzel egyidejűleg hatályon kívül kerül az előzőleg hatályos SzMSz.
Az
SzMSz módosítására, illetve
felülvizsgálatára akkor kerül sor, ha azt jogszabály írja elő, illetve
amennyiben a dokumentumban hivatkozott jogszabályokban, vagy az Egészségügyi
Szolgálat működési rendjében változás áll be.
Az Egészségügyi Szolgálat Szervezeti és
Működési Szabályzata, az alábbi módokon kerül közzétételre:
Ø
Egészségügyi Szolgálat titkárság
2220 Vecsés,
Telepi út 68. II. em.
Ø
Intézményi weblap
Vecsés Nagyközségi Tanács
1984. év
Vecsés
Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2220 Vecsés, Szent István tér 1.
Vecsés Város Önkormányzatának
Képviselő-testülete
2220 Vecsés, Szent István tér 1.
Vecsés Város közigazgatási
területe
jogi személyként működő helyi önkormányzati
költségvetési szerv
egészségügyi közszolgáltatás
közszolgáltató költségvetési
szerv
egészségügyi feladatot ellátó közintézet
Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési
szerv.
Saját költségvetéssel
rendelkezik, önálló gazdálkodási jogköre van.
Tevékenységét önállóan látja el,
rendelkezik pénzügyi és számviteli szakképesítésű dolgozói létszámmal.
A munkáltatói jogkört, valamint
az ehhez kapcsolódó létszám- és bérgazdálkodási jogkört a költségvetési szerv
vezetője látja el. Pénzügyi-gazdasági feladatait a Gazdasági osztály a gazdasági
igazgató vezetésével látja el.
egészségügyi alapellátás,
járóbeteg szakellátás, foglalkozás- egészségügyi alapellátás és egynapos sebészet
Ø Szakágazat megnevezése: Szakorvosi járóbeteg
ellátás
Ø
Szakágazat
száma: 862
200
Ø
Alaptevékenysége: szakorvosi
járóbeteg ellátás
072111 Háziorvosi
alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti
ellátás
072210 Járóbetegek
gyógyító szakellátása
072311 Fogorvosi
alapellátás
073160 Egynapos
sebészeti ellátás (egynapos beavatkozás)
074011 Foglalkozás-egészségügyi
alapellátás
074031 Család
és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi
gondozás
862 211 Járóbetegek gyógyító ellátása (fizető ellátás)
682 002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
Kisegítő tevékenysége arányának
felső határa a költségvetési szerv kiadásaiban: 5 %
682 002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
731 200 Médiareklám
862 231 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
Vállalkozási tevékenysége
arányának felső határa a költségvetési szerv kiadásaiban: 5 %
A
feladatok ellátásához a költségvetési szerv rendelkezésére áll a
székhelyén és a telephelyein lévő ingatlanok a rajtuk található épülettel. A
feladatok ellátásához rendelkezésre állnak a leltár szerint nyilvántartott
tárgyi eszközök.
A költségvetési szerv
a vagyon feletti rendelkezési jogát Vecsés Város Önkormányzat
Képviselő-testülete által elfogadott mindenkor hatályos vagyongazdálkodásról
szóló rendelete szerint gyakorolja.
Ø
Az egészségügyi szolgálati jogviszonyról szól
2020. évi C. törvény,
Ø
530/2020 (XI.28) kormányrendelet az egészségügyi
dolgozók és az egészségügyben dolgozók jogviszonyával kapcsolatos egyes
kérdésekről,
Ø
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény,
Ø
valamint a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. Törvény rendelkezései alapján.
A költségvetési szerv vezetőjét Vecsés Város Önkormányzatának Képviselő-testülete bízza
meg nyilvános pályázati eljárás útján.
A költségvetési szerv
vezetője, távolléte esetén az orvos igazgató,
gazdasági igazgató, vagy a vezető által megbízott dolgozó.
Az Egészségügyi Szolgálat
vezetését az Alapító Okirat szerint - beleértve a munkáltatói jogok
gyakorlását is - az Önkormányzat Képviselőtestülete által kinevezett magasabb
vezető, az igazgató főorvos látja el
A vezetői értekezlet az igazgató főorvos
tanácsadó szerveként működik, melyet az intézmény vezetője szükség szerint hív
össze.
·
Igazgató főorvos
·
Orvos igazgató
·
Gazdasági igazgató
·
Intézetvezető asszisztens
·
Vezető védőnő
·
Központi ügyelet ügyeletvezető főorvos
·
Témától függő eseti meghívottak
a) Alapellátás
·
Központi ügyelet
·
Telephelye: 2220 Vecsés, Dózsa György út 50..
·
Iskola-egészségügyi szolgálat
·
Telephelyei:
·
2220 Vecsés Petőfi tér 1.
·
2220 Vecsés Erzsébet tér 1
·
2220 Vecsés Halmy J. tér 1.
·
2220 Vecsés Fő út 92.
·
Fogászat
·
Telephelye: 2220 Vecsés Telepi út 68.
·
Fog- és szájbetegségek alapellátása
·
Ifjúsági és iskolafogászat
·
Foglalkozás egészségügyi alapellátás
·
Védőnői szolgálat
·
Telephelyei: 2220 Vecsés, Dózsa György út 50.
2220 Vecsés, Eötvös u. 32.
b) Járóbeteg szakellátás
·
Telephelyei: 2220
Vecsés Telepi út 68.
2220 Vecsés, Dózsa
György út 50.
·
Audiológia
·
Belgyógyászat
·
Belgyógyászat Allergológia
·
Belgyógyászat Anaeszteziológia
·
Belgyógyászat Angiológia
·
Belgyógyászat EKG
·
Belgyógyászat Gastroenterológia
·
Bőrgyógyászat
·
Diabetológia
·
Echokardiográfia
·
Érsebészet
·
Fizioterápia
·
Foglalkozás eü. ellátás
·
Fül-orr-gégészet
·
Gyermeksebészet
·
Gyógymasszázs
·
Gyógytorna,
·
Kardiológia
·
Laboratórium
·
Mammografia
·
Menopausa és oszteoporózis (denzitometria)
·
Neurológia
·
Nőgyógyászat .
·
Ortopédia
·
Psychiátria (Neurózis rendelés)
·
Reumatológia
·
Röntgen diagnosztika
·
Sebészet
·
Sportegészségügy
·
Szemészet
·
Traumatológia
·
Ultrahang
·
Urológia
c) Egynapos sebészet
·
Telephelye: 2220 Vecsés Telepi út 68.
·
Fül-orr-gégészet
·
Nőgyógyászat
·
Ortopédia
·
Sebészet
·
Szemészet
·
Urológia
·
Plasztikai sebészet
d)
·
Háziorvosi alapellátás
Vállalkozó háziorvosok tevékenységének telephelyei:
§ Felnőtt háziorvosi
ellátás
Telephelyei: 2220
Vecsés, Telepi út 68.
2220 Vecsés,
Dózsa György út 50.
§ Gyermek háziorvosi
ellátás
Telephelyei: 2220
Vecsés, Eötvös u. 32.
2220Vecsés, Dózsa
György út 50.
·
Fogorvosi alapellátás
Vállalkozó fogorvosok tevékenységének
telephelye:
2220
Vecsés, Telepi út 68.
e) Gazdasági osztály
·
Telephelye: 2220 Vecsés Telepi út 68.
·
Pénzügyi-számviteli csoport:
·
könyvelés
·
pénzügyi tevékenység
·
pénztárosi feladatok
·
Munkaügyi tevékenység:
·
munkaügyi feladatok
·
Anyaggazdálkodási tevékenység
·
Anyaggazdálkodás
·
leltározás
·
Műszaki csoport
·
Feladata az egészségügyi létesítmények, épületek és épületgépészeti
berendezések állagának, műszaki működésének figyelemmel kisérése.
·
Az orvosi műszerek nyilvántartása, karbantartás és felülvizsgálati
feladatok.
·
Az intézet területén lévő gépek, berendezések javításának, jótállásának
követése.
·
Karbantartások, felújítások megszervezése.
·
A feladat közvetlen ellátásához szükséges szakmai anyagok biztosítása,
beszerzése, a szükséges árajánlatok bekérése.
·
Figyelemmel kíséri az Intézmény telephelyeinek
biztonságtechnikai,műszaki vagyonvédelmi, tűzriasztó, szünetmentes egység,
aggregátor, veszélyes hulladék rendjét.
f) Számítógépes
egészségügyi nyilvántartás és adatszolgáltatás
·
betegirányítás
·
egészségügyi nyilvántartás
·
számítógépes adatszolgáltatás
·
statisztikák
·
havi ambuláns jelentés
·
havi egynapos sebészeti jelentés
·
heti táppénzes jelentés
·
finanszírozási és egyéb rendszerek működtetése
·
rendszerkarbantartás
·
rendszerfejlesztés
·
napi és időszakos mentés
g) Technikai tevékenység
·
takarítás
·
mosás
·
étkeztetés
103 fő
a)
Háziorvosi ügyeleti ellátás
Vecsés
területén, munkanapokon 18-08 óráig, szabadnapon, pihenőnapon és ünnepnapon
08-08 óráig biztosítja a háziorvosi kijáró és ambuláns ügyeleti ellátást.
b) Ifjúság-egészségügyi gondozás
A
város területén működő óvodák, iskolák és a gimnázium gyermekeinek iskola-egészségügyi
ellátását végzi (vizsgálatok, szűrések, oltások, egészségnevelés, gondozás,
higiénés ellenőrzés és akut ellátás)
c) Család és nővédelmi egészségügyi
gondozás
A
védőnők az ellátási területükön, lakcímmel rendelkező személyekkel kapcsolatban
köteles ellátni: a nővédelem (családtervezéssel kapcsolatos tanácsadás, anyaságra
való felkészülés segítése, a célzott szűrővizsgálatokban való részvétel), a
várandós anyák gondozása külön jogszabályban foglaltak szerint, valamint a gyermekágyas
időszakban segítségnyújtás és tanácsadás.
d) Fogorvosi alapellátás
A
privatizált alapellátás működési feltételeinek biztosítása.
e) Háziorvosi alapellátás
A
privatizált alapellátás működési feltételeinek biztosítása.
Az
SZMSZ 4.4. b) pontja szerint felsorolt szakterületeken Vecsés lakosságának
járóbeteg szakorvosi ellátása, az alapellátás részére szakkonziliáriusi
lehetőség biztosítása.
Szervezi
és kivitelezi az alap és szakellátás szakmai végrehajtását segítő szolgáltató
tevékenységet. Ellátja az intézmény információ- és adatgyűjtési, feldolgozási,
értékelési és továbbítási feladatait. Intézi a gazdálkodással, a munkáltatói
jogok gyakorlásával összefüggő adminisztrációs munkát. Az igazgatási
tevékenységet a gazdasági igazgató irányítja.
A
költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló
370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 6. §. (4) bekezdése alapján a költségvetési
szerv vezetője köteles szabályozni a szervezeti integritást sértő események
kezelésének eljárásrendjét, valamint az integrált kockázatkezelés
eljárásrendjét.
Az
államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 70. § (1) bekezdése értelmében
az Intézmény vezetője gondoskodik a belső ellenőrzés kialakításáról, megfelelő
működtetéséről és függetlenségének biztosításáról. Az Intézmény belső
ellenőrzési feladatait külső szolgáltató/megbízott belső ellenőr látja el.
.
Ø Az Egészségügyi
Szolgálat felelős vezetője az igazgató főorvos, aki a munkáltatói jogokat
gyakorolja és az Intézmény képviseletét ellátja.
Ø Az Egészségügyi
Szolgálat igazgató főorvosát pályázat útján a Képviselő Testület döntése
alapján a Polgármester nevezi ki.
Ø Az igazgató főorvos
irányító tevékenységével biztosítja a törvényes, szakszerű működést, a szakmai
és etikai követelmények betartását, a korszerű gyógyítási tevékenységet, az
intézmény használatában lévő vagyon védelmét.
Ø Hatásköre kiterjed a
következő beosztású dolgozókra:
·
Orvos igazgató
·
gazdasági igazgató
·
intézetvezető asszisztens
·
szakorvosok
·
egyéb felsőfokú végzettségűek
·
az Egészségügyi Szolgálat minden dolgozója
Ø Gyakorolja a létszám
és bérgazdálkodási jogkört.
Ø Fegyelmi és
kártérítési jogkört gyakorol a Munka Törvénykönyve, az egészségügyi szolgálati
jogviszonyról szóló törvény és egyéb jogszabályokban meghatározott keretek
között. Feladata a szolgáltatói és bérleti szerződések megkötése a
vállalkozókkal.
Ø Engedélyezi az
egészségügyi szolgálati jogviszonyban dolgozókra vonatkozóan a helyettesítést,
túlórát.
Ø Elbírálja és
engedélyezi a nagy értékű tárgyi eszközök beszerzését a vezetői értekezlet
javaslatainak figyelembe vételével a költségvetés által elfogadott keretösszeg
erejéig.
Ø Utalványozási,
szakmai teljesítés igazolási, és kötelezettségvállalási jogkörrel rendelkezik. Ezeket
a jogokat távolléte esetén az orvos igazgató, gazdasági igazgató gyakorolja,
vagy az igazgató főorvos meghatározott körben írásban átruházhat a 368/2011.
(XII. 31.) 60.§ foglaltak betartásával.
Ø Az igazgató főorvos
folyamatos kapcsolatot tart fenn a felügyeletét gyakorló Önkormányzattal a
lakosságot érintő egészségügyi ellátási kérdésekről. Sürgős, a feladatellátást
közvetlenül veszélyeztető ügyekben soron kívül felhatalmazást kér a
Polgármestertől.
Ø Feladatai közé
tartozik a NEAK-kal, regionális és a területi Népegészségügyi Intézettel, a
fenntartó Önkormányzattal, az Egészségügyi
Minisztériummal és egyéb egészségügyi intézményekkel való kapcsolattartás.
Ø Az igazgató főorvos
részt vesz az Önkormányzat Egészségügyi Bizottságának ülésein állandó
meghívottként, részt vesz a Bizottság munkájában, felkérésükre beszámol a
Szolgálatot érintő kérdésekről, illetve figyelembe veszi a Bizottság
javaslatait, ajánlásait.
Ø Az igazgató főorvos
program szerint beszámol a Szolgálat tevékenységéről, gazdálkodásáról a
Képviselő Testület felkérésére.
Ø Kivizsgálja az
egészségüggyel kapcsolatos panaszokat, szükség esetén Népegészségügyi Intézet
és az Egészségügyi Bizottság bevonásával.
Ø Az igazgató főorvos
gondoskodik a Szolgálat költségvetés tervezetének elkészítéséről, összefogja a
privatizált rendelések költségvetési igényeit (önkormányzati támogatás,
fejlesztés).
Ø Kialakítja és
működteti az Egészségügyi Szolgálat belső információs rendszerét.
Ø Felelős a belső
ellenőrzési rendszer működtetéséért.
Ø Gondoskodik, hogy a
Szolgálat dolgozói a munkakörükre előírt szakképesítést megszerezhessék.
Feladatkörébe tartozik a tanulmányi szerződések megkötése.
Ø Engedélyezi a
szabadság kivételét a közvetlenül irányítása alá tartozó dolgozóknál.
Ø Távolléte estén
feladatait az orvos igazgató látja el.
Ø Amennyiben mindkét
vezető hiányzik, abban az esetben az igazgató főorvos külön megbízás alapján
kijelöli azt a személyt, aki távollétében helyettesíti.
Ø Jogszabály eltérő
rendelkezésének hiányában a közintézeti szabályzatok kiadása.
Ø Közvetlen felettese
az igazgató főorvos.
Ø Az igazgató főorvos
állandó helyettese.
Ø Szakmai teljesítés
igazolási jogkörrel rendelkezik
Ø Az igazgató főorvos
távollétében utalványozási és kötelezettségvállalási joggal rendelkezik.
Ø Feladatai közé
tartozik a betegfogadás, a betegellátás és a betegjogok érvényesülésének
folyamatos figyelemmel kísérése.
Ø a betegek által
bejelentett panaszok kivizsgálásában való közreműködés,
Ø a betegjogi
képviselővel való kapcsolattartás,
Ø az egészségügyi
hatósági rendelkezések végrehajtásának ellenőrzése,
Ø a házirend
rendelkezései végrehajtásának ellenőrzése,
Ø a gyógyintézet
higiénés rendjének biztosítása és felügyelete,
Ø a gyógyintézetben
nyújtott egészségügyi szolgáltatások folyamatos minőség-ellenőrzése.
Ø A Szolgálat vezető
beosztású egészségügyi szolgálati
jogviszonyban álló személye, közvetlen felettese az igazgató főorvos.
Ø A gazdasági igazgató
a feladatait a költségvetési szerv vezetőjének közvetlen vezetése és
ellenőrzése mellett látja el.
Ø A gazdálkodási
feladatok tekintetében a költségvetési szerv vezetőjének helyettese abban az
esetben is, ha munkaköri elnevezése, beosztása ezt nem jelöli.
Ø Felelőssége nem
érinti a költségvetési szerv vezetője vagy az egyes ügyekért felelős
alkalmazottak felelősségét.
Ø A gazdasági igazgató
vagy az általa írásban kijelölt személy ellenjegyzése nélkül kötelezettségvállalásra
nem kerülhet sor, illetve követelés nem írható elő.
Ø Átmeneti vagy tartós
akadályoztatása esetén a költségvetési szerv vezetője haladéktalanul köteles
gondoskodni helyettesítéséről.
Ø Évente köteles a
belső kontroll rendszerének témakörében a pénzügyminisztérium által
meghatározott továbbképzésen részt venni.
Ø Irányítja és
ellenőrzi a gazdasági szervezetet.
Ø Felelős:
Ø
az éves költségvetés előirányzata tekintetében a gazdálkodással,
könyvvezetéssel és az adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokért,
Ø
a költségvetési szerv működésével, üzemeltetésével, a beruházással, a
vagyon használatával, hasznosításával és védelmével kapcsolatos feladatokért,
Ø
a kötelezettségvállalás ellenjegyzéséért, érvényesítéséért és az utalvány
ellenjegyzéséért,
Ø
valamint a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt
személyek-az Államháztartás működési rendjének megfelelően-aláírási jogosultságának
kialakításáért.
Ø Aláírási jogát az
igazgató főorvos által átruházott, meghatározott keretek között, ellenjegyzési
jogkörét saját jogán gyakorolja.
Ø Hatásköre kiterjed a
következő beosztású dolgozókra:
·
ügyviteli dolgozók
·
gazdasági ügyekben az Egészségügyi Szolgálat minden dolgozója
Ø Feladatai közé
tartozik a költségvetési tervezet előkészítése az összes szakfeladat
vonatkozásában az Önkormányzati költségvetési útmutató alapján.
Ø Irányítja és
ellenőrzi a hatáskörébe tartozó ügyviteli, műszaki dolgozókat (munkáltatói
jogkör nélkül) teljes hatáskörrel és felelősséggel, szabadságukat engedélyezi
és dokumentálja.
Ø Elkészítteti a
hatáskörébe tartozók munkabeosztását és az éves szabadságos tervet.
Ø Elkészítteti a MÁK
felé, a havonta kötelező jelentéseket (rendkívüli munkavégzésért járó
juttatásról, valamint a távolmaradásról)
Ø Előkészíti a
gazdálkodásra és működésre vonatkozó szabályzatokat, munkaköri leírásokat.
Ø Nyilvántartja és
figyelemmel kíséri a szükséges tűzvédelmi, érintésvédelmi, biztonságtechnikai
felülvizsgálatok esedékességét, megrendeli azokat.
Ø Figyelemmel kíséri a
munkájához szükséges jogszabályi változásokat, erről a vezetői értekezleten és
az irányítása alá tartozó munkatársaknak közvetlenül tájékoztatást ad.
Ø Elkészítteti a
dolgozók be és kilépésével, átsorolásával kapcsolatos munkaügyi feladatokat.
Ø Gondoskodik a
vagyonvédelem és az Intézmény zavartalan működésének biztosításáról.
Ø Ellenőrzi az
Egészségügyi Szolgálatból kikerülő megrendeléseket és adatszolgáltatásokat.
Ø Elvégzi az igazgató
főorvos által rábízott egyéb statisztikai, szervezési, gazdálkodási
feladatokat.
Ø Rendszeres
kapcsolatot tart a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Vagyongazdálkodási
Osztályával, a területi és a megyei Népegészségügyi Intézettel és egyéb egészségügyi
intézményekkel.
Ø Feladata továbbá a
finanszírozással kapcsolatos jelentések, szerződések előkészítése, bérleti
szerződések előkészítése, bérleti díjból származó bevételek nyilvántartása.
Ø A Szolgálat vezető
beosztású egészségügyi szolgálati
jogviszonyban álló személye, közvetlen felettese az igazgató főorvos.
Ø Hatásköre kiterjed a
következő beosztású dolgozókra:
·
rendelőintézeti asszisztensek
·
rendelőintézeti szakasszisztensek
·
betegirányítók
·
védőnők
Ø Irányítja és
ellenőrzi a hatáskörébe tartozó dolgozókat (munkáltatói jogkör nélkül) teljes
hatáskörrel és felelősséggel, szabadságukat engedélyezi és dokumentálja.
Ø Elkészíti a
hatáskörébe tartozók heti munkabeosztását és az éves szabadságos tervet.
Ø A regionális Népegészségügyi
Intézet részére elkészíti az éves szakdolgozói jelentést.
Ø Feladata az Népegészségügyi
Intézet engedélyekkel kapcsolatos adminisztratív munka elvégzése.
Ø Figyelemmel kíséri,
hogy a hatáskörükbe tartozók a munkakörükre előírt szakképesítést megszerezzék
és a működési nyilvántartáshoz szükséges továbbképzéseken részt vegyenek.
Ø Szakmai segítséget
nyújt a hatáskörébe tartozók részére.
Ø Rendszeres kapcsolatot
tart a megyei Népegészségügyi Intézettel, az Egészségügyi Továbbképző
Intézettel és egyéb egészségügyi intézményekkel.
Ø A szolgálat részlegvezető
beosztású egészségügyi szolgálati
jogviszonyban álló személye, közvetlen felettese az intézetvezető asszisztens.
Ø Hatásköre kiterjed a
következő beosztású dolgozókra:
·
a két telephelyen foglalkoztatott védőnőkre,
Ø Irányítja és
ellenőrzi a hatáskörébe tartozó dolgozókat (munkáltatói jogkör nélkül) teljes
hatáskörrel és felelősséggel.
Ø Irányítja és
ellenőrzi
·
a védőnői tanácsadás rendjét,
·
a kötelezően felajánlott családlátogatások gyakoriságát
Ø Meghatározza a
védőnők által ellátható gondozottak számát,
Ø Gondoskodik a
családgondozási törzslap megfelelő vezetéséről.
Ø Elkészíti a
hatáskörébe tartozók heti munkabeosztását, és az éves szabadságolási
ütemtervet.
Ø Figyelemmel kíséri a
hatáskörébe tartozó dolgozók szakmai továbbképzését.
Ø Szakmai segítséget
nyújt a dolgozók részére.
Az igazgató főorvos közvetlen irányítása
alatt álló munkatársak:
Ø Titkárságvezető
A titkárság adminisztrációs
feladatainak megszervezése, zökkenőmentes elvégzése.
Ø Rendszergazda
Az információs és dokumentációs
rendszer működtetése, továbbfejlesztése.
Ø Minőségügyi vezető:
Az intézet
minőségellenőrzési tevékenységének biztosítása.
·
a minőségpolitika megfogalmazása és megvalósítása
·
minőségorientált intézet működése.
Ø Belső ellenőr:
A belső
ellenőrzést a Belső ellenőrzési kézikönyvben foglaltak szerint szervezi és
elvégzi. Az ellenőrzések tapasztalatait az intézményvezető folyamatosan
értékeli és azok alapján a szükséges intézkedéseket megteszi, illetve
kezdeményezi.
Ø Az intézmény
valamennyi munkavállalója köteles a hatályos törvények szerint munkakörébe
tartozó feladatokat és felettesének utasításait a meghatározott módon, a
legjobb tudása szerint végrehajtani.
Ø A beosztott
munkavállaló felelős minden olyan feladat végrehajtásáért, amelyre hatásköre,
illetősége, munkaköri leírása ill. vezetője utasítása kiterjed, kivéve ha annak
végrehajtása jogszabályba vagy munkaviszonyra vonatkozó szabályba nem ütközik.
Ø Mind a vezetők, mind
a beosztottak kötelesek a munka és feladatkörüket érintő jogszabályokat,
előírásokat, utasításokat, valamint az intézmény belső szabályzatait
megismerni, ezeket munkájuk során alkalmazni.
Ø munkába lépés előtt munka- és balesetvédelmi
oktatáson részt venni.
Ø Az intézményre és
munkakörére vonatkozó szabályzatok megismerése
Ø az előírt helyen és
időben, munkára alkalmas állapotban megjelenni
Ø munkáját
végzettségének megfelelő szakértelemmel elvégezni.
Ø munkatársaival
együttműködni.
Ø munkája során
tudomására jutott bizalmas, egészségügyi, betegjogi,
intézményi
információkat megőrizni
Jelen Szervezeti és Működési
Szabályzat Vecsés Város Önkormányzatának Képviselő- testülete jóváhagyásával
lép hatályba.
Vecsés, 2021. július 22.
Dr. Szarvas Tibor
Igazgató főorvos
Jóváhagyta:
A Vecsési Egészségügyi Szolgálat
Szervezeti és Működési Szabályzatát Vecsés
Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a
2021. július 27. napján meghozott
határozatával hagyta jóvá.
Vecsés, 2021.július
Szlahó Csaba
polgármester