Vecsési Egészségügyi Szolgálat
A KÖZÉRDEKŰ ADATOK MEGISMERÉSÉRE
IRÁNYULÓ KÉRELMEK INTÉZÉSÉNEK ÉS A KÖTELEZŐEN KÖZZÉTEENDŐ ADATOK NYILVÁNOSSÁGRA
HOZATALÁNAK SZABÁLYZATA
Érvényes: 2019.
január 1-től
TARTALOMJEGYZÉK
I. ÁLTALÁNOS RÉSZ.. 4
1. A szabályzat célja. 4
1.1. A szabályzat hatálya. 4
2. Értelmező rendelkezések. 4
II. A
KÖzérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmek intézésének rendje.. 4
1. A közérdekű adat megismerésének szabályai 4
2. Az írásbeli tájékoztatás szabályai 4
3. Az igénybejelentés és annak teljesítésének
általános szabályai 4
4. A jogorvoslat szabályai a közérdekű adatok
teljesítésével kapcsolatban. 4
III. A
KÖTelezően közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának rendje.. 4
1. A közérdekű adatok nyilvánossága. 4
2. A közzétételi eljárás szabályai 4
3. A közérdekű adatok helyesbítése,
frissítése és eltávolítása. 4
IV. Egyéb
RENDELKEZÉSEK.. 4
IV. ZÁRÓ
RENDELKEZÉSEK.. 4
F ü g g e l é k.. 4
A KÖZÉRDEKŰ ADATOK MEGISMERÉSÉRE IRÁNYULÓ
KÉRELMEK INTÉZÉSÉNEK ÉS A KÖTELEZŐEN KÖZZÉTEENDŐ ADATOK NYILVÁNOSSÁGRA
HOZATALÁNAK
SZABÁLYZATA
A Vecsési Egészségügyi Szolgálat (továbbiakban:
Intézmény) a közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmek intézésének és a
kötelezően közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának szabályait az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi
CXII. törvény (a továbbiakban: Info. törvény), a közérdekű adatok elektronikus
közzétételére, az egységes közadatkereső rendszerre, a központi jegyzék
adattartalmára, az adatintegrációra vonatkozó részletes szabályokról szóló 305/2005.
(XII. 25.) Korm. rendelet, a közérdekű
adat iránti igény teljesítéséért megállapítható költségtérítés mértékéről szóló
301/2016. (IX. 30.) Korm. rendelet, a közzétételi listákon szereplő
adatok közzétételéhez szükséges közzétételi mintákról szóló 18/2005. (XII. 27.)
IHM rendelet (a továbbiakban: IHM rendelet) végrehajtása, valamint a gazdasági
szervezet ügyrendjében foglaltak alapján a következők szerint határozom meg.
I.
ÁLTALÁNOS RÉSZ
1.
A szabályzat célja
A
szabályzat célja, hogy az Intézménynél meghatározza és elősegítse a közérdekű
adatok megismerésére vonatkozó jog érvényesülését, a közérdekű adatok
igénylésének és teljesítésének rendjét, az ügyintézésben résztvevő személyeket,
rögzítse az adatokat megismerni kívánó személy jogait és kötelezettségeit,
valamint meghatározza az adatszolgáltatónak a jogait és kötelezettségeit. Meghatározza
a honlapon közzétételre kerülő közérdekű és közérdekből nyilvános adatoknak és
az adatszolgáltatásért felelősöknek körét, az adatközlő elektronikus
közzététellel, a folyamatos hitelesség biztosításával kapcsolatos kötelezettségeit,
az adatok frissítésével kapcsolatos kötelezettségeit, valamint a közzétételi
eljárást. Ennek érdekében a szabályzat a www.vecsesiszakrendelo.hu honlapon közzétételre kerül.
A szabályzat hatálya
kiterjed az Intézményre.
Érintett: bármely információ alapján azonosított vagy azonosítható
természetes személy.
Azonosítható
természetes személy: az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett
módon, különösen valamely azonosító, például név, azonosító szám,
helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy fizikai,
fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális
azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható.
Személyes
adat: az
érintettre vonatkozó bármely információ.
Különleges
adat: a személyes adatok különleges kategóriáiba tartozó
minden adat, azaz a faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre,
vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló
személyes adatok, valamint a genetikai adatok, a természetes személyek egyedi
azonosítását célzó biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes
személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes
adatok.
Genetikai
adat: egy természetes személy örökölt vagy szerzett
genetikai jellemzőire vonatkozó minden olyan személyes adat, amely az adott
személy fiziológiájára vagy egészségi állapotára vonatkozó egyedi információt
hordoz, és amely elsősorban az adott természetes személyből vett biológiai
minta elemzéséből ered.
Biometrikus
adat: egy természetes személy fizikai, fiziológiai vagy
viselkedési jellemzőire vonatkozó olyan, sajátos technikai eljárásokkal nyert
személyes adat, amely lehetővé teszi vagy megerősíti a természetes személy egyedi
azonosítását, mint például az arckép vagy a daktiloszkópiai adat.
Egészségügyi
adat: egy természetes személy testi vagy szellemi egészségi
állapotára vonatkozó személyes adat, ideértve a természetes személy számára
nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó olyan adatot is, amely
információt hordoz a természetes személy egészségi állapotáról.
Bűnügyi
személyes adat: a büntetőeljárás során vagy azt megelőzően a
bűncselekménnyel vagy a büntetőeljárással összefüggésben, a büntetőeljárás
lefolytatására, illetve a bűncselekmények felderítésére jogosult szerveknél,
továbbá a büntetés-végrehajtás szervezeténél keletkezett, az érintettel
kapcsolatba hozható, valamint a büntetett előéletre vonatkozó személyes adat.
Közérdekű
adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint
jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy
kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával
összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen
módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének
módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre,
illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak
eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a
működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött
szerződésekre vonatkozó adat.
Közérdekből
nyilvános adat: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan
adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé
tételét törvény közérdekből elrendeli.
Hozzájárulás: az érintett
akaratának önkéntes, határozott és megfelelő tájékoztatáson alapuló egyértelmű
kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy az akaratát
félreérthetetlenül kifejező más magatartás útján jelzi, hogy beleegyezését adja
a rá vonatkozó személyes adatok kezeléséhez.
Adatkezelő: az a
természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező
szervezet, aki vagy amely - törvényben vagy az Európai Unió kötelező jogi
aktusában meghatározott keretek között - önállóan vagy másokkal együtt az adat
kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált
eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval
végrehajtatja.
Közös
adatkezelő: az az adatkezelő, aki vagy amely - törvényben vagy az
Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározott keretek között - az
adatkezelés céljait és eszközeit egy vagy több másik adatkezelővel közösen
határozza meg, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó
döntéseket egy vagy több másik adatkezelővel közösen hozza meg és hajtja végre
vagy hajtatja végre az adatfeldolgozóval.
Adatkezelés: az
alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a
műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése,
rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése,
továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása,
zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának
megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy
azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat,
DNS-minta, íriszkép) rögzítése.
Bűnüldözési
célú adatkezelés: a jogszabályban meghatározott
feladat- és hatáskörében a közrendet vagy a közbiztonságot fenyegető veszélyek
megelőzésére vagy elhárítására, a bűnmegelőzésre, a bűnfelderítésre, a
büntetőeljárás lefolytatására vagy ezen eljárásban való közreműködésre, a szabálysértések
megelőzésére és felderítésére, valamint a szabálysértési eljárás lefolytatására
vagy ezen eljárásban való közreműködésre, továbbá a büntetőeljárásban vagy
szabálysértési eljárásban megállapított jogkövetkezmények végrehajtására
irányuló tevékenységet folytató szerv vagy személy (a továbbiakban együtt:
bűnüldözési adatkezelést folytató szerv) ezen tevékenység keretei között és
céljából - ideértve az ezen tevékenységhez kapcsolódó személyes adatok
levéltári, tudományos, statisztikai vagy történelmi célból történő kezelését is
- (a továbbiakban együtt: bűnüldözési cél) végzett adatkezelése.
Nemzetbiztonsági
célú adatkezelés: a nemzetbiztonsági szolgálatok jogszabályban
meghatározott feladat- és hatáskörében végzett adatkezelése, valamint a
rendőrség terrorizmust elhárító szervének jogszabályban meghatározott feladat-
és hatáskörében végzett, a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló törvény hatálya
alá tartozó adatkezelése.
Honvédelmi
célú adatkezelés: a honvédségi adatkezelésről szóló törvény, továbbá a
honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben
bevezethető intézkedésekről szóló törvény, és a Magyar Köztársaság területén
szolgálati céllal tartózkodó külföldi fegyveres erők, valamint a Magyar
Köztársaság területén felállított nemzetközi katonai parancsnokságok és
állományuk nyilvántartásáról, valamint jogállásukhoz kapcsolódó egyes
rendelkezésekről szóló törvény hatálya alá tartozó adatkezelés.
Adattovábbítás: az adat
meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele.
Közvetett
adattovábbítás: személyes
adatnak valamely harmadik országban vagy nemzetközi szervezet keretében
adatkezelést folytató adatkezelő vagy adatfeldolgozó részére továbbítása útján
valamely más harmadik országban vagy nemzetközi szervezet keretében
adatkezelést folytató adatkezelő vagy adatfeldolgozó részére történő
továbbítása.
Nemzetközi
szervezet: a nemzetközi közjog hatálya alá tartozó szervezet és
annak alárendelt szervei, továbbá olyan egyéb szerv, amelyet két vagy több
állam közötti megállapodás hozott létre vagy amely ilyen megállapodás alapján
jött létre.
Nyilvánosságra
hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele.
Adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a
helyreállítása többé nem lehetséges.
Adatkezelés
korlátozása: a tárolt adat zárolása az adat további kezelésének
korlátozása céljából történő megjelölése útján.
Adatmegsemmisítés: az adatot
tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése.
Adatfeldolgozás: az adatkezelő megbízásából vagy rendelkezése alapján
eljáró adatfeldolgozó által végzett adatkezelési műveletek összessége.
Adatfeldolgozó: az a
természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező
szervezet, aki vagy amely - törvényben vagy az Európai Unió kötelező jogi
aktusában meghatározott keretek között és feltételekkel - az adatkezelő
megbízásából vagy rendelkezése alapján személyes adatokat kezel.
Adatfelelős: az a
közfeladatot ellátó szerv, amely az elektronikus úton kötelezően közzéteendő
közérdekű adatot előállította, illetve amelynek a működése során ez az adat
keletkezett.
Adatközlő: az a
közfeladatot ellátó szerv, amely - ha az adatfelelős nem maga teszi közzé az
adatot - az adatfelelős által hozzá eljuttatott adatot honlapon közzéteszi.
Adatállomány: az egy
nyilvántartásban kezelt adatok összessége.
Harmadik
személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi
személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az
érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel,
akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes
adatok kezelésére irányuló műveleteket végeznek.
EGT-állam: az Európai
Unió tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes
más állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és
tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem
részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági
Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást
élvez.
Harmadik
ország: minden olyan állam, amely
nem EGT-állam.
Adatvédelmi
incidens: az adatbiztonság olyan sérelme, amely a továbbított,
tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes
megsemmisülését, elvesztését, módosulását, jogosulatlan továbbítását vagy
nyilvánosságra hozatalát, vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést
eredményezi.
Profilalkotás: személyes adat bármely olyan - automatizált módon
történő - kezelése, amely az érintett személyes jellemzőinek, különösen a
munkahelyi teljesítményéhez, gazdasági helyzetéhez, egészségi állapotához,
személyes preferenciáihoz vagy érdeklődéséhez, megbízhatóságához,
viselkedéséhez, tartózkodási helyéhez vagy mozgásához kapcsolódó jellemzőinek
értékelésére, elemzésére vagy előrejelzésére irányul.
Címzett: az a
természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező
szervezet, aki vagy amely részére személyes adatot az adatkezelő, illetve az
adatfeldolgozó hozzáférhetővé tesz.
Álnevesítés: személyes
adat olyan módon történő kezelése, amely - a személyes adattól elkülönítve
tárolt - további információ felhasználása nélkül megállapíthatatlanná teszi,
hogy a személyes adat mely érintettre vonatkozik, valamint műszaki és
szervezési intézkedések megtételével biztosítja, hogy azt azonosított vagy
azonosítható természetes személyhez ne lehessen kapcsolni.
1.
A közérdekű
adat megismerésének szabályai
Az Intézménynek lehetővé kell tennie, hogy a
kezelésében lévő közérdekű adatot bárki megismerhesse, kivéve, ha az adat
szolgálati titok, minősített adat, vagy a közérdekű adatok nyilvánosságához
való jogot törvény korlátozza. A közérdekű adatok megismerésével és nyilvánosságával
összefüggésben az üzleti titok megismerésére a Polgári Törvénykönyvben
foglaltak az irányadók. A közérdekű adatok nem ismerhetőek meg, illetve
nyilvánosságuk korlátozható az Info. törvény 27. §-ának rendelkezései szerint. Közérdekből
nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és hatáskörében eljáró
személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a közfeladat
ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes adatai,
amelyek megismerhetőségét törvény előírja.
A közérdekű adat és a közérdekből nyilvános adat (a
továbbiakban együtt: közérdekű adat) megismerésére igényt kell benyújtani az
Intézményhez. Az igény benyújtásával egyidejűleg kezdetét veszi az eljárás. A
közérdekű adat megismerése iránti igényt szóban közölheti, illetve írásban
bárki térítésmentesen benyújthatja függetlenül attól, hogy a kérelemben foglalt
adatokat saját felhasználás vagy más személy, illetve szervezet részére történő
továbbítás céljából igényli.
Írásbeli igénybejelentést a következő módokon lehet
tenni:
Személyesen
az Intézmény Titkárságán
Postai úton 2220. Vecsés telepi
út 68.
Elektronikus
úton titkarsag@vecsesiszakrendelo.hu
Az igénylő kérheti:
- közérdekű adatokkal kapcsolatos kérdéseinek
megválaszolását,
- közérdekű adatokat tartalmazó iratokba történő
betekintést,
- közérdekű adatokat tartalmazó iratokról történő
másolat készítését.
A közérdekű
adatigénylés teljesítéséért kijelölt listát az 1. számú melléklet
tartalmazza.
Az Info.
törvény tartalmazza a meghatározott általános közzétételi listát.
Az adatkérő
igényét írásban elsődlegesen
az e célra rendszeresített igénybejelentő lap kitöltésével, vagy az általa írt
tetszőleges formában nyújthatja be a II.1. pontban meghatározott módon. Az
elektronikus úton beérkezett kérelmeket papírra kell kinyomtatni és iktatni.
Az
igénybejelentő lap a szabályzat 2. számú mellékletét képezi. A
tetszőleges formában benyújtott kérelemnek tartalmaznia kell az igénybejelentő
lapon szereplő információkat.
A kérelmező
igénylésében köteles az általa igényelt közérdekű adatot (adatokat) egyértelműen
és konkrétan megjelölni. A nem egyértelmű, vagy nem kellően konkrét igényt a
kérelmet benyújtónak pontosítás céljából vissza kell juttatni, melynek
minősítéséért és elbírálásáért a jegyző a felelős.
A közérdekű
adat megismerése iránti igény előterjeszthető az igénylő anyanyelvén, vagy az
általa értett más nyelven, az adatszolgáltatást azonban magyar nyelven kell
teljesíteni. Az adatszolgáltatás teljesítése nem tagadható meg azért, mert a
nem magyar anyanyelvű igénylő az igényét anyanyelvén vagy az általa értett más
nyelven fogalmazza meg.
Amennyiben
a közérdekű adatot tartalmazó dokumentum az igénylő által meg nem ismerhető adatot
is tartalmaz, a másolaton a meg nem ismerhető adatot felismerhetetlenné kell
tenni (kitakarással, áthúzással).
Az
adatigénylésnek közérthető formában és - amennyiben az aránytalan költséggel
nem jár - az igénylő által kívánt technikai eszközzel, illetve módon kell
eleget tenni. Az adatigénylést nem lehet elutasítani arra való hivatkozással,
hogy annak közérthető formában nem lehet eleget tenni.
Ha az
igénylő által kért módon nem teljesíthető az adatszolgáltatás, az igénylőt fel
kell kérni – kapcsolatfelvételt követően – a hiányzó adatok vonatkozásában
nyilatkozattételre.
Az Adatkezelő a
közérdekű adatot tartalmazó adatbázisról történő másolat készítéséért - legfeljebb
az azzal kapcsolatban felmerült költség mértékéig terjedően - költségtérítést
állapít meg, amely megállapításának szabályait a 3. számú melléklet
tartalmazza.
Az Adatkezelő a
költségtérítés mértékének megállapítása során az alábbi költségelemeket veszi
figyelembe:
a) az igényelt
adatokat tartalmazó adathordozó költsége,
b) az igényelt
adatokat tartalmazó adathordozó az igénylő részére történő kézbesítésének
költsége, valamint
c) ha az
adatigénylés teljesítése az Intézmény alaptevékenységének ellátásához szükséges
munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár, az adatigénylés
teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költsége.
Az igénylőt
nyilatkoztatni kell annak érdekében, hogy a költségek megismerése után
fenntartja vagy módosítja-e az igényét. Amennyiben az igénylő a költségek
megtérítését nem vállalja, közölni kell, hogy az igényelt adatokról csak olyan
formában és módon kaphat tájékoztatást, ami nem okoz meg nem térülő
költségeket. Amennyiben az igénylő vállalja a költségek megtérítését, annak
összegéről az adatszolgáltató számlát állít ki és adatok átadásával egyidejűleg
átadja.
Az adatszolgáltatási
igényt el kell utasítani abban az esetben, amennyiben a kért adatok nem
közérdekű adatok vagy azok az Infó. törvény 27. §-a alapján nem ismerhetőek meg.
Az igény teljesítésének megtagadásáról, annak indokaival együtt, 8 napon belül
írásban postai vagy – ha az igénylő elektronikus levélcímét közölte – elektronikus
levélben értesíteni kell az igénylőt. A közérdekű adat megismerése iránti igény
teljesítésének megtagadása esetén a válasznak a bírósági jogorvoslatra
vonatkozó tájékoztatást – beleértve az eljáró bíróság megnevezését, valamint a
per illetékmentes voltát – is tartalmaznia kell.
Az
elutasított kérelmekről, illetve azok indokairól nyilvántartást kell vezetni,
amelyben foglaltakról a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot
minden év január 31. napjáig tájékoztatni szükséges. A nyilvántartás
vezetéséért és az adatok megküldéséért a titkárságvezető. felelős.
Az igénylő a
közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre
nyitva álló, illetve meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén,
valamint - ha a költségtérítést nem fizette meg - a másolat készítéséért
megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz
fordulhat az Infó. törvény 31. §-ában foglalt eljárási rendnek megfelelően.
A
megtagadás jogszerűségét, a megtagadás indokait, illetve a másolat készítéséért
megállapított költségtérítés összegének megalapozottságát az adatkezelő köteles
bizonyítani.
1.
A közérdekű
adatok nyilvánossága
A tájékoztatási kötelezettség az Info. törvény és az
IHM rendelet figyelembe vétele mellett kiterjed különösen a szerv:
- hatáskörére, illetékességére,
- szervezeti felépítésére,
- szakmai tevékenységére,
- eredményességének értékelésére,
- birtokában lévő adatfajtákra,
- gazdálkodására vonatkozó adatokra.
Ezen adatokat a szerv honlapjának folyamatosan
frissítve tartalmaznia kell.
Az adatközlőnek gondoskodni kell:
a) a közzétételi listákon szereplő adatok
előállításáról és határidőre történő megküldéséről,
b) a közzétételre kerülő adatok pontosságáról,
szakszerűségéről és aktualitásáról közzététel előtt és után,
c) a
helyesbített vagy frissített adatok továbbításáról.
Az adatközlő a kapott adatokat közzéteszi és
gondoskodik az adat közzétételével, helyesbítésével, frissítésével vagy
eltávolításával kapcsolatos eseménynek, időpontnak, valamint az adatfelelős és
az adatközlő személy nevének naplózásáról.
Az adatközlő gondoskodik a naplózott adatállomány
megsemmisítés, illetéktelen személy általi módosítás, az egyes bejegyzések
törlése vagy a bejegyzések sorrendjének megváltoztatása elleni védelméről,
biztosítja, hogy a napló tartalmához csak arra feljogosított személyek
férhessenek hozzá, a naplóról biztonsági másolatot készít.
A honlapon szereplő közérdekű adatok helyesbítése és
frissítése során utalni kell a változásra, valamint a korábbi adat
elérhetőségére.
A közérdekű adatok közzétételével, helyesbítésével,
frissítésével vagy eltávolításával kapcsolatban naplózni kell a bekövetkező
esemény dátumát és időpontját, valamint az azt kezdeményező felhasználó nevét..
Az
Intézményvezető ellenőrzi a szabályzatban foglaltak teljesítését.
A szabályzat
2019. január 1. napján lép hatályba.
Az
Intézményvezetőnek kell arról gondoskodni, hogy a szabályzatban foglalt
előírásokat az érintett munkatársak megismerjék, annak tényét a szabályzat 4.
számú mellékletében szereplő megismerési nyilatkozaton aláírásukkal
igazolják a hatálybalépés napjával egyidejűleg.
Vecsés, 2019. január 1.
…………………………………………..
(intézményvezető)
1. számú melléklet
A közérdekű
adatok szolgáltatására kijelölt személyek
Intézmény titkárság………………………………………….06-29-551-470
2. számú melléklet
Közérdekű adat
megismerésére irányuló igénybejelentés
Az igénylő
személy vagy szervezet neve:
…………………………………………………………………………………………………..
Az igényelt közérdekű adat(ok) konkrét megjelölése:
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
Az adatkérés időpontja: …………………………..……
Az adatkérés teljesítésének módja (a megfelelő
szövegrész aláhúzandó):
Az adatokról szóbeli/írásbeli
tájékoztatást kérek
Az adatokat megtekintésre kérem
rendelkezésre bocsátani
Az adatokról másolat készítését igényelem
Nyilatkozat
Alulírott ……………………………….(név) nyilatkozom, hogy az
igényem teljesítése során a felmerülő költségeket az Önkormányzat részére (a
megfelelő szövegrész aláhúzandó):
Megtérítem Nem
térítem meg.
A nyilatkozat
aláírásával tudomásul veszem, hogy amennyiben a felmerülő költségeket nem
vállalom az általam kért információkról csak olyan formában és módon kaphatok tájékoztatást,
ami nem okoz költséget a ……………..Önkormányzatnak. Tudomásul veszem, hogy az
igény visszavonása esetén az adatok előállításával összefüggésben visszavonásig
felmerült költségeket köteles vagyok megfizetni.
Az elkészített másolatot (a megfelelő
szövegrész aláhúzandó)
személyesen,
postai úton,
e-mail címen keresztül veszem át.
Kérem
biztosítani, a következő címen, illetőleg személyes átvételkor a következő
elérési helyen kérek értesítést:
Telefonszám: ………………………………………
Cím: ………………………………………………..
E-mail cím: ………………………………………...
Kelt, ……201…………………………………………..
…………………………………..
igénylő aláírása
3. számú melléklet
A közérdekű
adatok előállítási költségeinek mértéke
Az Info. törvény 29. § (5) bekezdésében
meghatározottakra és a közérdekű adat iránti igény teljesítéséért
megállapítható költségtérítés mértékéről szóló 301/2016. (IX. 30.) Korm.
rendeletben foglaltak szerint kell megállapítani.
4. számú melléklet
301/2016. (IX. 30.) Korm. rendelet
a közérdekű adat iránti igény teljesítéséért
megállapítható költségtérítés mértékéről
A Kormány az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 72. § (1) bekezdés b) pontjában
kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében
meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.
§ (1) Az igényelt adatokat tartalmazó
adathordozó költségeként az alábbi mértékek vehetők figyelembe:
a) papír
alapon nyújtott színes másolat esetén az adathordozó közvetlen önköltsége, de
legfeljebb
aa) 130
Ft/másolt A/4-es oldal,
ab) 260
Ft/másolt A/3-as oldal,
b) papír
alapon nyújtott fekete-fehér másolat esetén az adathordozó közvetlen
önköltsége, de legfeljebb
ba) 12
Ft/másolt A/4-es oldal,
bb) 24
Ft/másolt A/3-as oldal,
c) optikai
adathordozón nyújtott másolat esetén az adathordozó közvetlen önköltsége, de
legfeljebb 580 Ft/adathordozó,
d) elektronikus
úton használható egyéb adathordozón nyújtott másolat esetén az adathordozó
közvetlen önköltsége.
(2) A másolatkészítéshez szükséges eszközök
rendelkezésre állásának átmeneti vagy tartós hiánya esetén - az (1) bekezdésben
meghatározott mértéktől eltérően - az igényelt adatokat tartalmazó adathordozó
költségeként a közvetlenül a másolatkészítés érdekében felmerült, ahhoz
feltétlenül szükséges, bizonylattal igazolt költség vehető figyelembe. Az
adatkezelőnek az e bekezdésben meghatározott mérték alkalmazhatóságát az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi
CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 31. § (2) bekezdésében meghatározott
bizonyítási kötelezettség keretében kell igazolnia.
(3) A papír alapon nyújtott másolat költsége csak az
adatigénylés teljesítéséhez szükséges másolt oldalak azon része tekintetében
vehető figyelembe, amellyel a másolt oldalak száma a tízet meghaladja.
2.
§ Az igényelt adatokat tartalmazó
adathordozó kézbesítési költségeként legfeljebb az alábbi mértékek vehetők
figyelembe:
a) az
adatigénylő részére postai úton, Magyarország területén belül való kézbesítés
esetén a hivatalos iratokra vonatkozó belföldi postai szolgáltatás díja,
b) az
adatigénylő részére postai úton, külföldre történő kézbesítés esetén az
egyetemes postai szolgáltatás keretében tértivevény többletszolgáltatással
feladott, könyvelt küldeményre vonatkozó postai szolgáltatás díja.
3.
§ (1) Az adatigénylés teljesítésével
összefüggő munkaerő-ráfordítás költsége - az Infotv. 29. § (5) bekezdés c) pontjában
foglalt feltétel teljesülése mellett - abban a mértékben vehető figyelembe,
amennyivel az adatigénylés teljesítéséhez szükséges munkaerő-ráfordítás
időtartama meghaladja a 4 munkaórát.
(2) Az adatigénylés teljesítésével összefüggő
munkaerő-ráfordításként az igényelt adat felkutatásához, összesítéséhez és
rendszerezéséhez, az igényelt adat adathordozójáról másolat készítéséhez és a
másolaton a meg nem ismerhető adatok felismerhetetlenné tételéhez szükséges
időtartam vehető figyelembe.
(3) Ha az adatigénylés teljesítésére elektronikus úton
kerül sor, a másolat készítéséhez szükséges időtartam csak akkor vehető
figyelembe, ha elektronikus formában rendelkezésre nem álló adat igénylésére
került sor, vagy a másolat készítéséhez szükséges időtartam rövidebb az
elektronikus formában rendelkezésre álló adat rendelkezésre bocsátásához
szükséges időtartamnál.
4.
§ (1) A munkaerő-ráfordítás összes
költségét a munkaerő-ráfordítás személyenkénti költségeinek összegeként kell
megállapítani.
(2) A munkaerő-ráfordítás időtartamát személyenként a
kerekítés szabályainak megfelelően egész órára kell kerekíteni.
(3) A munkaerő-ráfordítás személyenkénti költségét
akként kell meghatározni, hogy az adatigénylés teljesítésében közreműködő
személy által az adatigénylés teljesítésével összefüggésben teljesített
munkaórák számát meg kell szorozni e személy egy munkaórára eső tényleges
munkaerőköltségével, ahol tényleges munkaerőköltségnek az e személyt megillető
rendszeres személyi juttatások összegét kell tekinteni.
(4) Az adatigénylés teljesítésével összefüggő
munkaerő-ráfordítás összes költségeként legfeljebb munkaóránként átlagosan 4400
Ft vehető figyelembe.
5.
§ A közérdekű adat iránti igény
teljesítéséért fizetendő költségtérítés megállapítható mértékébe nem számítható
bele az az - adatigénylőnek visszafizetendő - összeg, amellyel az Infotv. 29. §
(4) bekezdése alapján az adatigénylés teljesítését megelőzően megfizetett
költségtérítés az adatigénylés teljesítésének az 1-4. § alapján meghatározott
tényleges költségét meghaladta.
6.
§ A költségtérítésnek az 1-4. §
alapján meghatározott mértéke tekintetében az Infotv. 29. § (4) bekezdése
szerint figyelembe veendő összeghatár mértéke 5000 Ft.
7.
§ Ez a rendelet a kihirdetését követő
15. napon lép hatályba.